AUTOR
pisarz • twórca tekstu

● Odchodząc od utartgo schematu według których autor to pisarz – twórca tekstu warto zauważyć, że w przypadku treści zamieszczanych na portalach i stronach internetowych – to zaś pomimo odmienności zadań – ta sama osoba jest również redaktorem, który pierwotny tekst „szlifuje” tzn. go udoskonala; korektorem, który wyszukuje błędy i nanosi konieczne poprawki. i adiustatorem, który przygotowuje tekst ostateczny do publikacji. Jednakże nigdy tych osób – bez względu na to czy są cztery, czy jedna nie należy mylić z copywriterem (content writerem) twórcą krótkich tekstów służących SEO (ang. Search Engine Optimization), pisanych pod kątem wyszukiwarek internetowych., bądź z content editorem (managerem) będącym twórcą tekstów zamieszczanych w internecie, redagowanych w sposób łatwo rozpoznawalny dla wyszukiwarek.

GHOSTWRITER
autor duch • pisarz widmo

● Potrzeba wykonania jakiegoś zadania często wiąże się z wieloma trudnościami. Wśród których bardzo prozaicznym problemem może być brak czasu  Wówczas, gdy zadaniem jest napisanie tekstu, zazwyczaj z pomocą przychodzi ghostwriter (ang. ghost – duch; writer – pisarz, autor), czyli autor duch (pisarz widmo), a więc osoba, która nie ujawniając swojego imienia i nazwiska pisze teksty, które są publikowane pod nazwiskiem zleceniodawcy. Co jest niezgodne z obowiązującym prawem w odniesieniu do np. prac naukowych. Jednak nie wtedy, gdy to jest informacja do zamieszczenia na stronie internetowej. Należy też wyjaśnić, że ghostwriter to nie jest copywriter, autor tekstów z reguły  reklamowych napisanych „pod Google”, które mają wpływać na pozycjonowania stron w wyszukiwarkach internetowych. Ghostwriting to także nie „guest autorship” („autorstwo pozorne”).

CONTENT MARKETING
działanie „pod zapotrzebowanie”

● Określenie tłumaczone na język polski jako „marketing treści” to strategia nastawiona na dopasowywanie treści do wymagań odbiorców. Zatem wtedy, gdy z niej wykreśli się działanie często nieuczciwe, gdyż nastawione na zysk, warto się zastanowić nad wysłuchaniem content marketera, czyli „dostawcy” informacji o rzeczywistych wymaganiach a raczej potrzebach odbiorców przygotowywanych do publikacji tekstów. Co uznać nalezy za podstawę zainteresowania tworzonym portalem internetowym. Tylko wówczas spełniającym zamierzone cele. Albowiem publikowanie jakichkolwiek – nawet nadoskonalszych – treści jest całkowicie bezcelowe. Szczególnie wtedy, gdy się zlekceważy np. poziom wykształcenia i wiedzy użytkowników portalu lub strony www. Zwłaszcza, iż wówczas oni sami poczują się zlekceważeni.

P
a

PRAWO
autor duch • pisarz widmo

● DANE OSOBOWE
xxochrona danych
xx RODO / GDPR

● PUBLIKACJE
xx prawo autorskie
xxprawo prasowe

P
a

P
a

● DOSTĘPNOŚĆ
xxWCAG 2.1
xxjęzyk polski

● MARKETING REKLAMA
xx e-mailing
xxtelemarketing

Close Menu

Zamówienie pakietu EXTRA

[contact-form-7 404 "Not Found"]

Zamówienie pakietu PREMIUM

[contact-form-7 404 "Not Found"]

Zamówienie pakietu SUPER

[contact-form-7 404 "Not Found"]

Zamówienie pakietu STANDARD

[contact-form-7 404 "Not Found"]

Zamówienie pakietu BASIC

[contact-form-7 404 "Not Found"]